El darrer Ple acorda incloure l’institut Miquel Viada a la xarxa de la Generalitat i apostar per la promoció dels e-sports a Mataró
El Ple del 8 d’abril ha aprovat el preacord entre l’Ajuntament de Mataró i la Generalitat de Catalunya sobre la integració de l’Institut Miquel Biada a la xarxa de centres de l’ens català.
El preacord manifesta la voluntat de les dues parts per analitzar amb profunditat la situació del centre pel que fa als aspectes claus del protocol com són els drets, obligacions i condicions per a la cessió de béns immobles i béns mobles, aspectes específics per a la subrogació del personal docent i d’administració i serveis del centre així com d’altres aspectes que afectin el futur acord d’integració.
El document disposa també que els compromisos que se subscriguin en el futur acord d’integració definitiu haurien de fer-se efectius a l’inici del curs escolar 2022-2023, en base a la informació recollida i les propostes presentades.
Apostar pels e-sports
Durant la celebració del Ple, tots els grups municipals es van posicionar a favor de la promoció dels e-sports com a model d’oci alternatiu, social i inclusiu. El Ple del 8 d’abril va aprovar per unanimitat una proposta de resolució presentada per ERC, amb esmenes incorporades del PSC.
Global Esports Market Report de Newzcoo va xifrar, l’any 2018, en 2,6 milions la quantitat d’entusiastes dels esports electrònics en l’Estat Espanyol (aproximadament un 6% de la densitat total), en 5,5 milions la quantitat de persones que han vist en algun moment un esport electrònic i en 24,2 milions aquelles persones que han jugat o juguen a algun videojoc.
Els passos a seguir
En primer lloc es vol constituir una Taula de treball, vinculada al Consell de Joventut, amb partits, organitzacions i entitats vinculades al sector, incloent-hi els departaments de promoció de ciutat i esports, per tal de recolzar al jovent i als equips que hi participen de manera professional i semiprofessional, creant programes de conciliació i visibilitzant els seus perfils.
La Taula de treball esmentada realitzarà un estudi sobre la situació de competicions o esdeveniments d’esports electrònics a la ciutat, que ajudin a situar Mataró com a municipi de referència, mitjançant la creació de vincles amb plataformes, lligues, entitats o empreses del sector per apropar i facilitar els e-sports a la població mataronina i als clubs esportius de la ciutat. De la mateixa manera, la Taula realitzarà un Pla Local dels e-sports enfocat a despertar l’interès per a les tecnologies en noies joves.
En aquest sentit, també s’instarà al TecnoCampus a incloure al programa TecnoGirl una activitat específica per la promoció dels e-sports i s’estudiarà la possibilitat d’adaptar un espai de la ciutat per a la pràctica d’e-sports ■







