spot_img
MataróCulturaEl 85% dels mataronins suporten decibels perjudicials per a la salut

El 85% dels mataronins suporten decibels perjudicials per a la salut

spot_img

Mataró se situa en la posició 67 de 749 en la classificació de ciutats europees més sorolloses, segons un estudi fet per ISGlobal

Un estudi dut a terme per l’Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), centre impulsat per Fundació “la Caixa”, ha avaluat els nivells de soroll procedents del trànsit rodat en 749 ciutats europees i el seu impacte en la salut. Els resultats, publicats a la revista Environment International, mostren que prop de 60 milions de persones adultes estan sotmeses a nivells de soroll generat per vehicles perjudicials per a la salut. Complir amb les recomanacions de l’OMS en matèria de soroll permetria evitar cada any més de 3.600 morts per cardiopatia isquèmica.

El soroll a Mataró

Les dades de l’estudi diuen que el 85.80% dels mataronins suporten més de 53 decibels de mitjana durant les 24 hores del dia, que és el màxim que recomana no superar l’Organització Mundial de la Salut. Badalona se situa en la posició 67 de 749 en la classificació de ciutats europees més sorolloses. L’estudi afirma també que més d’un 17.80% dels badalonins pateix un alt grau de molèsties pel soroll del trànsit i que, si es complissin amb les indicacions de l’OMS, es podrien evitar 3 morts anuals a causa de cardiopatia coronària o isquèmica. Les xifres vinculades al soroll a Mataró són altes i són semblants si les comparem amb altres municipis catalans pròxims. A Sabadell, el 78% de la població suporta més decibels dels recomanats per l’OMS. Terrassa (77.6%), l’Hospitalet (77.5%), Santa Coloma (87.8%), Girona (85.2%) i Barcelona també presenten dades altes (83.4%).

Què causa el soroll?

L’exposició prolongada al soroll del trànsit rodat pot provocar una reacció d’estrès sostingut, que dona lloc a l’alliberament d’hormones de l’estrès, a l’augment de la freqüència cardíaca i de la pressió arterial i a la vasoconstricció, la qual cosa pot acabar donant lloc a malalties cròniques, com les cardiovasculars o a trastorns de depressió i ansietat ■

spot_img
spot_img

Articles similars

spot_img

Comentaris

Instagram

El més popular

Anunci Publicitarispot_img